Postat de: Muna | februarie 1, 2009

Germeni de lucerna (alfalfa sprout)

Germeni  lucerna

Ingrediente: 2-3 linguri seminte de lucerna

Mod de preparare: Semintele spalate le puneti intr-un borcan cu o cana de apa si lasati peste noapte la inmuiat. A doua zi scurgeti apa intr-o cana (apa o puteti bea in dimineata respectiva in loc de ceai… este foarte aromata) si turnati alta apa in borcan… clatiti si scurgeti. Clatirea semintelor trebuie repetata in fiecare dimineata si seara, pana in momentul servirii. Borcanul il tineti acoperit la racoare… pe balcon sau la temperatura camerei (sa nu fie langa calorifer). Il puteti tine la intuneric sau la lumina dar nu in soare direct. Pot fi consumati in orice moment, dar ii valorificati cel mai bine in perioada de cand le-a dat coltul de 2 mm (dupa 2-3 zile) pana cand le da primele frunze (8-10 zile). Nu vor germina toate semintele in acelasi ritm. Se vede si in imagine ca (dupa 6 zile de germinare) unele sunt mai mici.. altele mai mari. In primele zile au gustul si mirosul foarte puternic… parfumat.. care se pierde pe masura ce cresc. Astfel ca dupa 3-4 zile incep sa aibe un usor gust de fasole cruda. Eu fac in cantitati mici pt ca ar trebui congelati ca sa stagneze cresterea. Ii puteti adauga la orice mancare cruda sau gatita, doar ca pe foc isi pierd din nutrienti. Pe masura ce cresc se inmoaie o parte din coji (cele maro din imagine) si se desprind singure, dar nu patiti nimic daca le mancati. Puteti consuma din germeni cate putin in fiecare zi, pe parcurs ce cresc. 

Daca nu ati mai mancat seminte incoltite va recomand sa incepti cu acestea. Se fac cel mai repede si dupa parerea mea au cel mai bun gust. Am gasit (si testat) mai multe variante de germinare, dar la mine cel mai bine a mers in borcan cu semi-intuneric la racoare. Avantajul este ca pot privi prin borcan in ce stadiu sunt semintele, fara a desface capacul. Veti gasi capacul (pe interior) si peretii borcanului transpirati… semn ca se intampla ceva acolo :P

Responses

  1. Unde ai gasit seminte de lucerne? Vreau sa incerc…

  2. la bricostore, erau pe la rafturile cu gazon, punga de 1 kg, dar ar trebui sa se gaseasca si pe la tarani prin piata

  3. borcanul meu nu transpira :(
    cam in cat timp ar trebui sa se vada ca incep sa germineze?

  4. In prima etapa boabele puse la inmuiat peste noapte se umfla, iar dupa o zi sau doua ar trebui sa se vada ceva schimbari… apare un colt alb. Din momentul in care vezi radacina (coltul) ar trebui sa gasesti borcanul transpirat… daca nu, inseamna ca e borcanul prea mare. Eu la boabele mici folosesc borcane de marimea unei cani. Dar asta nu afecteaza cu nimic germinatul; important este sa le clatesti.

  5. cred ca trebuie sa mai experimentez cu metoda pentru ca nici pana in ziua de azi germenii mei nu au ajuns ca in poza :(, au un coltisor alb dar mic-mic, cam 2 mm.

    dar am alta intrebare. i-am gustat si sunt buni, dar lasa un gust metalic care mi se pare ciudat. un prieten mi-a zis ca probabil lucerna de la bricostore e tratata chimic (nu cred ca-si pune multa lume problema sa o manance). tu ce crezi? n-am reusit sa gasesc nici o informatie in acest sens pe ambalaj.

  6. Am observat o problema la semintele mici. Daca ramane apa in borcan (o lingura de apa) pentru ele inseamna mult.. practic baltesc si nu mai germineaza. Lucrul asta nu e valabil la seminele mari gen soia, fasole. Incearca sa le scurgi bine, chiar daca mai pierzi cateva boabe in momentul ala; si eu mai pierdeam.

    Stiu ca lucerna se da la animale. Daca nu ar fi fost comestibila trebuiau sa avetizeze. O sa sun luni la nr de telefon de pe ambalaj.
    Am gasit seminte de lucerna si la tarani, in piata.

  7. Am sunat si mi-au spus ca nu sunt tratate si pot fi mancate.

  8. multumesc :)
    intre timp au crescut si ale mele, intr-adevar aveau prea multa apa. am plecat 3 zile din oras si nu le-am mai inecat, acum sunt f bune, le-am pus in salata aseara, delicios :D

  9. am sa incerc si eu. am inteles ca lucern este f sanatoasa si contine o cantitate mare de clorofila. ce nu am inteles este cantitatea care trebuie consumata zilnic si daca se fac pauze? am inteles ca lucerna verde nu trebuie consumata in cantitati mari, 2-4 g pe zi. astainseamna cateva frunze sau nu am inteles eu bine! va rog sa ma informati

  10. Cultivarea germenilor acasa presupune un timp de 10 minute/zi, iar in ceea ce priveste prospetimea, sunt net superiori fata de cei din comert cu valori nutritive mult mai ridicate. Mai nou, se gasesc si seminte de germinat bio pe http://www.paradisulverde.com impreuna cu recipientul special pentru germinat (germinator) si cu instructiuni de folosire.

  11. Germenii preparati in casa sunt mai buni doar pt ca sunt mai proaspeti decat cei din magazin care probabil nu au fost clatiti de 1-2 zile de cand stau pe raft.
    Cei mai buni germeni sunt cei crescuti in pamant pt ca isi iau minerale de acolo si dezvolta o cantitate mai mare de vitamine si minerale active.
    Majoritatea tabelelor cu nutrientii germenilor sunt calculate pt cei crescuti in pamant si nu sunt valabile pt cei crescuti la tava/borcan (care au mai putini nutrienti).
    Chiar si crescuti la tava/borcan, germenii proaspeti sunt mai valorosi decat o planta ajunsa la maturitate fie ea si proaspat culeasa.

  12. ATENTIE!
    Semintele de lucerna sunt TOXICE.
    Se foloseste doar partea aeriana(frunze sau lastari)

  13. contin un aminoacid foarte toxic – L-canavaina.

  14. Canavaina este un amino-acid non-proteic ce poate fi toxic doar in cantitati foarte mari. Rolurile sale in samanta USCATA sunt: proteina de stocare, inhibator de crestere si protejarea de pradatorii naturali. Odata ce samanta incolteste (dureaza cam o zi) cantitatea de canavaina scade foarte mult. O persoana de 68 de kg ar trebui sa manance 14.000 de miligrame (14 grame) din aceasta toxina pentru a avea efecte secundare. O portie mare de germeni nu contine mai mult de cateva miligrame de canavaina, dar contine acid folic, multa vitamina c si alte substante nutritive.

    Chiar si in cantitati toxice ea nu produce cancer dar poate produce anemie tip lupus la unele animale, datorita degenerarii celulelor rosii. (Studiul a fost facut pe animale si nu este relevant pt om.)

    Majoritatea substantelor pot fi toxice in cantitati suficient de mari. Vitamina A in exces te poate omora dar asta nu opreste pe nimeni in a o mai consuma.

  15. Vreau sa incerc si eu sa cultiv germeni dar am o nelamurire. Cu ce acopar borcanul: adica trebuie ermetic cu capac sau cu un prosop curat sau cu ce? Germinatoarele speciale am vazut ca au capacul cu gaurele si de aici nedumerirea.
    O zi buna

  16. As vra sa stiu
    1)daca gemenii de lucerna ajuta la cresterea hemoglobinei/
    2) ce cantitate se poate manca zilnic
    multumesc
    mon

  17. Depinde de puterea de absorbtie a corpului tau (starea de sanatate) si dieta pe care o ai. Dar o dieta 100% cruda ar trebui sa te ajute f mult indiferent de problemele de sanatate. Dieta cruda lasa corpul sa se vindece singur. Poti trimite un mail celor de la hippocrates care fac astfel de studii. http://www.hippocratesinst.org/

    Eu consum cam 2-3 linguri de seminte incoltite pe zi dar nu cred sa fie o problema daca maresti cantitatea.

  18. As vrea sa stiu cam ce gust au semintele de lucerna. Deocamdata am consumat doar seminte de floarea soarelui si hrisca , lasate la inmuiat peste noapte.
    Stici cumva daca semintele de canepa nedecorticate se pot manca dupa ce au fost lasate la inmuiat peste noapte?
    Multumesc

  19. salut Vali
    ma poti ajuta cu retete care folosesc germeni de diferite plante?

    de cateva luni mi-am luat germinator (tavi suprapuse) si 7-8 feluri de seminte, am germinat din toate, insa la momentul asta – din lipsa de retete… m-am saturat de sandwich-uri cu ele si de cele inmuiate la wok :(,- mai germinez doar grau, pe care-l zdrobesc si ii pun miere deasupra (asta-i bun mereu).
    multumesc frumos
    leroiv

  20. lucerna incoltita este usor iute si astringenta. are gust metalic (fier)
    canepa nu am incoltit

  21. poti incolti creson, trifoi rosu, fasole mung, floarea soarelui, susan, in, arahide, lucerna, mustar, ceapa, ridichi, varza si restul plantelor crucifere. astea merg puse in salata, ciorba sau orice mananci. nu e mare scofala sa le combini

  22. Germenii pot fi mancat inainte de a se maturiza, dar pierzi astfel punctul lor maxim nutritiv, care este momentul primei lor divizari.
    germenii de lucerna ar trebui sa fie lasati la lumina (indirecta) soarelui, macar 1-2 zile, inainte de a fi consumati, pt a facilita dezvoltarea clorofilei. Asta e diferenta dintre germenii facuti acasa si cei cumparati de la super-market (galben-maronii). De asemenea si alti factori nedoriti raman prezenti in samanta pana cand planta se dezvolta complet. De asta e bine sa ai rabdare…Astfel veti beneficia de ei la maxim!
    Lucerna faciliteaza, printre altele- vitamina A, complexul B, Vit E, calciu, fier, magneziu, potasiu, fosfor si multe oligo-elemente, si o activitate de tip estrogen, prin abundenta sa de hormoni.
    Multe detalii despre cresterea germenilor puteti gasi in cartea lui Steve Meyerowitz – “germenii- mancarea miraculoasa”. Aici se explica de ce nu se folosesc borcanele pt germinat, care tin germenii captivi, in conditii nefavorabile de crestere: lumina nu ajunge decat pe margini, germenii stau inghesuiti. “un germen tanar care creste intr-un borcan are o viata grea. Doar cei ambitiosi ajung la marginea borcanului, unde pot capta putin lumina soarelui. Restul traiesc in centru, unde primesc putina lumina sau deloc. Acesta este numit efectul de tunel.”
    In locul borcanului, este de preferat de folosit un germinator vertical (mai costisitor), sau un cos de bambus cu gauri mici, sau chiar o simpla strecuratoare de plastic.
    Dar mai important decat dispozitivul de germinare sunt semintele, care ar trebui sa fie speciale pt germinat si de o calitate foarte bune..bineinteles.

    Germenii merg perfect la orice tip de salata!

  23. Mi se par nijte ciudatenii… salate cu germeni :D …. as vrea sa incerc, dar imi trebuie explicati toti pasi, k pt incepatori, incepand din momentul cand cumpar semintele de la magazin, pana ajung in salata, mancare, sau in gura mea.

    Este diferit procesul pt fiecare samanta in parte, sau pt toate la fel?

    Ma tenteaza lucerna, inul, graul, ovazul, cele care se gasesc usor la tarabe.

    Din cerealele integrale de la plafar se poate obtine germinarea sau trebuie seminte normale…?

    Multumesc pt cei care au rabdare sa-mi dea toate detaliile. :)

  24. Nu inteleg ceva din aceste comentarii. Ai zis intr-unul : “Daca ramane apa in borcan (o lingura de apa) pentru ele inseamna mult.. practic baltesc si nu mai germineaza. ” In articol ai zis k pun peste ele o cana de apa. Cum vine? M-ai bulversat.

  25. Buna,
    am intrebat si eu ceva pe acest site si a fost sters :(

  26. va rog sa-mi spuneti si mie germeni de lucerna au contra indicatii cind se ia caroioaspirina ,aspenter va multumesc mult

  27. 2 ioana
    doar primele 4-12 ore (fctie de marimea semintelor incoltite) au nevoie sa stea in apa, iar in restul zilelor trebuie sa fie doar clatite si scurse bine

  28. @ioana
    nu a fost sters, doar “operatorul” lenes ;D

  29. ms, pentru raspunsuri.
    Mi-am facut germeni intre timp, de grau, dar mai am o nedumerire, cand ii las la incoltit, se usuca, se evapora apa probabil, si se ridica pe ei un puf. E normal? Cand ii umezesc se umezeste si puful si nu se mai vede.

  30. puful poate fi miceliu sau prisorii de pe radacina. daca ii clatesti zilnic iar vara mai des nu are cum sa fie mucegai decat daca nu’s sub pamant

  31. pai nu sunt sub pamant, k in borcan nu pun pamant… nu ai pomenit nimic de pamant in acest material.

  32. in primele 24 de ore semintele se lasa in apa care e schimbata la fiecare 8 ore , dupa care se muta intr-o strecuratoare pana cand incoltesc si se spala deasemenea din 8 in 8 ore … nu vor aparea nici puncte de mucegai si nici incoltitul nu intarzaie fiind in strecuratoare(nu in apa ) Succes !

  33. Am cumparat ieri germeni de lucerna din supermarket. As avea o intrebare: trebuie spalati inainte de a-i consuma? Nu am mai consumat si ma gandesc sa nu fac ceva gresit.

  34. Teoretic poti pastra germenii cateva zile la frigider fara sa fie nevoie de clatire dar un dus rece nu cred ca le strica.

  35. Din cate stiu eu germenii se clatesc inainte de consum, mai ales dupa ce stau la frigider, pentru ca pot transpira si elimina toxine. Prin clatirea cu un dus de apa se elimina acele toxine.

  36. Sunteti siguri ca semintele de lucerna din magazine sunt bune de germinat, adica nu sunt tratate cu ce substante pentru agricultura ? Vali spune aca a sunat al magazin, ii crezi pe cuvant ?
    De unde va procurati semintele ? Am sprouter, dar mi s-au terminat semintele, caut o sursa buna si ieftina de seminte.
    As dori o lista cu magazine sau saituri.
    Multumesc !

  37. Semintele stropite se cunosc dupa culoare. Acele chimicale sunt verzi sau rosii. Sunt intentionat colorate ca sa nu se produca accidente. Nu e vorba de consumul uman ci de folosirea lor ca hrana pt pasari/animale. Mai poti incerca in piata la tarani unde se vand la sac furaje pt pasari si seminte pt plantat. Dar lipseste garantia provenientei dintr-o cultura ecologica.

  38. Cu germenii de lucerna se pot face tratamente naturiste pentru: rinichi, prostata, vezica, cresterea contitatii de urina, colesterol marit, astm, reumatoida, osteoartrita, artrita, diabet, deranjamente stomacale, sangerare (thrombocytopenic purpura).
    Sau pentru vitamine (A,C,E,K4) si minerale (Ca,K,P,Fe).
    Contraindicatii sunt in urmatoarele situatii: dereglari hormonale, sarcina, boli autoimune, diabet, medicatie anticoagulanta, interzis minim 3 luni dupa un transplant de organe pt ca stimuleaza sistemul imunitar si poate provoca respingerea organului.

    DECI NU ARE CONTRAINDICATII PT PROBLEMELE CARDIACE.
    Recomand o dieta fara prajeli cu multe sucuri proaspete din fructe/legume, multe frunze verzi, aer si apa curate.

  39. Daca bobul nu a fost zdrobit sau decorticat atunci sunt sanse de incoltire.

  40. Ca sa concluzionez, de unde va cumparati seminte ? din magazine specializate, din supermarket, sau din piata ?
    Stie cineva un magazin as prefera online unde pot gasi o varietate mare si cu preturi bune ?
    Multumesc pentru raspunsuri.

  41. Magazine online gasesti pe gugal daca tastezi “seminte pentru germinat”. Gasesti si in plafarurile mai dotate.

  42. pot spune ca am cumparat din piata cu 15 lei kg.. si pun la germinat cate o ceasca mica de cafea , in borcan prima data pana se umfla samanta apoi o impart in castroane de plastic cu capac pt. ca se imultesc si trebuie sa aiba spatiu mai mult ,eu le tin pe balcon si dimineata si seara trec germeni prin apa si strecuratoare ,si cand ii maninc dimineata pe st. gol pin un pic de miere ,sau tai o portocala marunt ,si sunt f.f. buni ..doresc sa incercati fara risc succes tuturor ..livia !


Lasă un răspuns

Categorii

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 148 other followers

