Postat de: Muna | Noiembrie 19, 2008

Supa chinezeasca de varza cu ciuperci

Supa chinezeasca de varza cu ciuperci

Ingrediente: un castronel cu ciuperci proaspete feliate, 2 castronele cu varza chinezeasca (bok choy)feliata, 3 castronele cu apa (puteti folosi si supa care v-a ramas de la fierul legumelor sau zer de soia), jumatate de cuib de taitei sau un cuib de fidea, sare.

Mod de preparare: Se pune pe foc o oala care nu lipeste si se calesc ciupercile in putina apa pana se inmoaie (3-4 min). Se adauga si varza si se mai lasa 2-3 min adaugand din cand in cand putina apa si amestecand. Se toarna cele 3 castronele de apa si taiteii si se mai lasa 4-5 min pana fierb taiteii. Se sareaza. Secretul supei este sa puneti putin mai multa sare (cel mai bine este sa o sarati in farfurie pt ca atunci cand este fierbinte nu se simte gustul sarat si ati putea pune prea multa sare).

Numele supei: Ch’ing Ts’ai Ma Ku T’ang. Reteta originala avea ulei incins, dar supa este foarte buna si asa. Are acel gust specific mancarii chinezesti si se prepara foarte repede tinand cont ca este o supa.


Responses

  1. Cum ai facut ca varza sa ramâna atât de verde?
    Si de unde cumperi bok choy? Creste în România?

  2. Varza chinezeasca ar trebui sa creasca si la noi, daca lamaiul poate ea de ce nu ar putea?😛 Eu am gasit-o la carrefour si kaufland si am vazut-o si in piete. Pe eticheta gasesti unul din numele: „varza chinezeasca” sau „salata chinezeasca” (sau „bok choy”, „pok choi”, „pok choy”) pt ca este intre salata si varza. „Bok choy” este denumirea in chineza. Are frunzele lunguiete, nervurile sunt late si albe (dar zemoase ca gulia si moi ca salata), iar pe margine este subtire, verde si creata. La gust seamana cu o salata putin mai dulce.
    Este asa de verde in supa (verde deschis) pt ca in timpul fierberii se distruge vitamina C, cea care sustine fierul (culoarea verde inchis). Am observat lucrul asta si la alte legume: brocoli, varza de bruxelle, salata, spanacul… toate se deschid la culoare in timpul fierberii.
    De aceea, mult mai sanatos decat o supa de varza fara prajeli este o salata de varza cruda cu multa lamaie.

  3. In seara asta am facut-o. Dar la calit am pus pe langa apa si putin ulei de masline si de porumb, pt. ca nu am facut numai pt. mine.:D
    Un singur minus are: da dependenta. :))

  4. Am uitat sa spun ca am pus si un picut de ameste de frunze uscate – patrunjel+telina si un praf de oregano.

  5. amestec*

  6. Pana sa o fac, ma gandeam sa o dreg cu diferite ierburi aromatice, dar am fost surprinsa cat de buna e fara ele. Singurul lucru cu care i-am dat gust e sarea. Daca pui prea putina sau prea multa nu are acelasi gust. Cred ca i-ai pus prea putina de ai simtit nevoia sa mai adaugi si altceva.
    Cat despre prajit, sunt mancaruri care chiar nu au nevoie de prajeala😛 si asta e una dintre ele. Mie imi place atat de mult fara ulei incat nu pun nici in farfuie dupa ce o fierb.
    A fost prima reteta chinezeasca pe care am preparat-o si m-a uimit cat de simpla si gustoasa poate fi. Le-a placut tuturor din casa desi ei nu merg pe aceeasi alimentatie ca mine.
    Am avut ocazia sa gatesc unor prieteni care nu sunt vegetarieni si pe deasupra mai mananca si foarte multe prajeli… cam cum mancam eu inainte🙂 Am facut supa asta si sote-ul de vinete cu gimbir si, la fel, m-am gandit ca mai bine fac prajeala decat sa ma risc si sa nu le placa. La sote am pus mai mult ulei decat ma asteptam pt ca vinetele trageau repede tot uleiul… si eu ma minunam.. unde a disparut uleiul… si mai turnam putin… lor le-a placut dar mie mi s-au parut cam gretoase amandoua retetele… mai ales vinetele.
    Daca ai curiozitatea sa incerci si fara prajeala si doar cu sare sa-mi spui cum ti s-a parut.😀 Iti garantez ca e buna…

  7. O sa-ti spun.😉
    Am pus sare destula, dar am adaugat alea preventiv, ca sa ma asigur ca nu o sa mananc singura toata oala.😀 Dar data viitoare o fac ca la… blog.🙂

  8. Am gasit seminte de varza chinezeasca😀

  9. Unde??

  10. kaufland/c-ta

  11. Evident…😛
    „Elementar, draga Watson. :😀

  12. You still look like a princess😀

  13. :))

  14. =)) adica*😀

  15. foarte buna supa fara ulei🙂 eu am facut-o in varianta hot&sour, adaugand putin ardei iute uscat pisat si suc proaspat de lime. excelenta!!


Lasă un răspuns

Categorii

