Postat de: Muna | Ianuarie 13, 2009

Paste din dovlecel crud cu sos de rosii

Paste din dovlecel crud cu sos de rosii

Ingrediente: 1 dovlecel, o rosie, 1-2 buc rosie uscata la soare, 1/2 ardei iute proaspat, o lingura ulei de masline presat la rece, un catel usturoi, sare, piper, oregano, busuioc, maghiran. Optional 2-3 masline fara samburi.

Mod de preparare: Dovlecelul se rade lung cu o razatoare speciala (pt forma de spaghete) sau dati pe razatoarea mare (pt forma de penne). Rosile le puneti in blender impreuna cu ardeiul iute, usturoiul, maslinele, uleiul si condimentele Mixati si servit pasta peste dovlecel.

Rosia uscata la soare da un gust foarte bun sosului… mai concentrat. Este varianta sanatoasa a bulionului. In comert se gasesc simple sau in ulei. Eu am folosit simple pt ca cele in ulei mi se par prea gretoase.


Responses

  1. Ok. Arata fabulos! Insa eu nu am vazut nicaieri razatoare speciala pt spaghete/penne si nici rosii uscate. Ma poti ajuta sa-mi spui unde ai gasit?

  2. Pt penne folosesti razatoarea mare obisnuita.. o sa arate ca niste penne turtite😛. Si pt spaghete am folosit o razatoare care arata ca o grebla mica, doar ca la capat are niste gaurele… si am vazut intr-un video cum un bucatar o folosea pt a razui coaja de portocala… ieseau firicele lungi si le punea ca decor.
    Dar poti folosi o razuitoare de coaja de cartofi (mai lata) cu care tai felii lungi si late.. le poti lasa asa.. taitei lati (sau ii poti folosi ca decor peste o supa raw) sau ii poti pune unul peste altul pt a-i taia mai subtiri.
    Mai poti folosi o razatoare tip V cu care tai felii subtiri lungi si, la fel, pui feliile una peste alta si le tai cu cutitul.. taitei.

  3. Rosiile uscate erau ambalate in pungi… la Real.. pe la alune/seminte/fructe uscate.

  4. Apropos de spaghete, am vazut intr-un video cineva a facut taitei din zuchini folosind un aparat multifunctional.. arata ca un tocator normal.. doar a bagat dovlecelul si in vas ii cadeau taiteii..

  5. Mersi! Pe lista pe maine e asa: pancakes, gemul de alune cu artar si mai incolo pastele astea! Esti super tare cu retetele!

  6. ce-s alea zucchini?sunt noua in bucatarie si nu stiu….sunt vinetele sau un soi de dovlecel???poate suna ridicol dar chiar nu stiu….mersi

  7. Este un dovlecel care poate avea coaja galbena, verde deschis sau verde inchis. La noi pe piata se spune zucchini celui cu coaja verde inchis. Nu stiu daca este acelasi soi cu dovlecelul romanesc (zucchini e nume italian), dar seamana foarte mult, singura diferenta… evident culoarea cojii.

  8. Am facut azi, e foarte bun.

  9. Un instrument destul de eficient si relativ ieftin ( trebuie putin antrenament ) pentru curatarea legumelor in forma de spaghete, gasiti aici: http://www.pentrugatit.ro/index.php?productID=763&discuss=yes

    Am luat ieri si am facut cativa dovlecei sub forma de spaghete, dar i-am pus cateva secunde pe gratar…au iesit deliciosi…o sa-i incerc si cruzi🙂

    PS- super blocul tau!

  10. Un alt instrument mult mai usor de folosit, ar fi acestaaa: http://www.kitchenwaredirect.com.au/Cooks-Tools/Peelers-Slicers/Betty-Bossi-Vegetable-Twister

  11. Intre timp am mai gasit cateva astfel de ustensile: http://www.ukjuicers.com/product-list?Text=spaghet

    si daca cautati pe Amazon.com, acolo mai sunt alte cateva modele, care mai de care mai ingenioase.

  12. M-am uitat pe site, e foarte interesant. Si tentant! Ai luat si altceva de acolo? Ca sa stiu daca au produse bune, mi-as lua mai multe.

  13. Daca te referi la site-ul pentrugatit.ro, am mai luat si http://www.pentrugatit.ro/index.php?productID=684&discuss=yes

    Marfurile sunt de calitate, ai aici site-ul original al acestor produse: http://www.westmark-en.com/index.html

    Daca mai ai rabdare, peste vreo 2 saptamani o sa primeasca marfa noua si poate o sa mai aduca noutati.

    Eu sunt tentat sa comand cate ceva de pe ukjuicers sau de pe amazon…daca mai e cineva interesat, poate facem o comanda de grup, iese mai ieftin transportul.

  14. Am pregatit astazi cu instrumentul de care va spuneam, spagheti din sfecla rosie, morcovi, castraveti, dovlecei pe care le-am amestecat cu seminte de in, canepa, floarea soarelui, dovleac, boabe de porumb, ulei, otet. Absolut delicioase.

    Pe de alta parte, daca se pregatesc spaghete din legume in mod regulat, atunci trebuie alt instrument, cu acesta te poti rani la mana cu care tii leguma iar dintii acestuia se cam infunda.

  15. super tare!!!!!!!!!!


Lasă un răspuns

Categorii

