Postat de: Muna | Ianuarie 19, 2009

Gem (fara zahar) din fructe uscate

Gem din fructe uscate

Ingrediente: orice fel de fructe uscate, eu am facut 2 gemuri din 5 smochine si 15 curmale

Mod de preparare: Fructele le puneti intregi intr-un borcan (fara samburi.. in cazul crumalelor, prunelor) si turnati apa cat sa le acopere. Le lasati la inmuiat minim 8 ore in frigider dupa care le mixati in blender cu tot cu apa. Daca vreti mai diluat adaugati apa proaspata. Puteti pastra cateva zile la frigider. Nu faceti cantitati mari pentru ca iese destul de dulce si nu veti putea consuma tot odata. Pot fi folosite la prajituri, torturi (mai ales in alimentatia naturista) sau ca toping peste fructe/inghetata.


Responses

  1. Vali multumesc pt retete! Le-am primit pe mail si le-am studiat, ramane doar sa le aplic🙂 Foaaaarte bine arata gemurile astea. Cred ca am sa fac din curmale.

  2. Geniala idee.
    Merci🙂

  3. […] reteta fantastica, pe care imi tot promit s-o incerc: cum sa va faceti dulceata fara zahar din 5 smochine si 15 […]

  4. un blog excelent……….o multime de idei….multumesc

  5. fff dulce, am facut si eu pt bomboanele rafaello, tot asa se face, numai ca am crezut ca se poate face si din alte fructe.. gen capsuni pe care le ador…oare nu exista vreo reteta?

  6. capsuni cu miere facute pasta cu blenderul

  7. daca folositi fructele uscate pentru dulceta (gem) trebuie sa luati in verdere faptul ca sunt fructe la care in procesul de uscare s-a folosit zahar…sunt fff putine fructe uscate fara adaus de zahar…asa ca fiti atenti

  8. @Silvia

    In general cele facute cu zahar se numesc „confiate”, iar cele fara zahar „deshidratate” sau „uscate”. Dar sigur, oricand cumparam, trebuie sa ne uitam bine pe ingrediente sa vedem daca nu cumva a fost adaugat zahar. Eu de exemplu, cand am cumparat mai demult merisoare, am vazut ca erau de 2 feluri, de la firme diferite. Una continea zahar brun (scria la ingrediente), cealalta nu.
    Asa ca intotdeauna trebuie sa ne luam timpul sa ne uitam la ingrediente🙂

  9. […] Gem (fara zahar) din fructe uscate-Bun si sanatos […]

  10. […] Gem (fara zahar) din fructe uscate-Bun si sanatos […]

  11. […] Gem (fara zahar) din fructe uscate-Bun si sanatos […]

  12. Ce idee minunata!


Lasă un răspuns

Categorii

