Postat de: Muna | Februarie 2, 2009

Germeni de floarea-soarelui

Germeni de floarea-soarelui

Ingrediente: 2-3 linguri seminte de floarea-soarelui crude (eu am folosit seminte decorticate)

Mod de preparare: Semintele spalate le puneti intr-un borcan cu o cana de apa si lasati peste noapte la inmuiat. A doua zi scurgeti apa intr-o cana (o puteti bea in ziua respectiva pt ca semintele si-au lasat nutrienti in ea), turnati alta… clatiti si scurgeti. Clatirea semintelor trebuie repetata in fiecare dimineata si seara, pana in momentul servirii. Borcanul il tineti acoperit la racoare… pe balcon sau la temperatura camerei (sa nu fie langa calorifer). Il puteti tine la intuneric sau la lumina dar nu in soare direct. Pot fi consumati in orice moment, dar ii valorificati cel mai bine in perioada de cand le-a dat coltul de 2 mm (dupa 3-4 zile) pana cand le da primele frunze (9-10 zile). Nu vor germina toate semintele in acelasi ritm. In poza sunt germeni de 7 zile… culoarea rosiatica incepe sa apara dupa ce a crescut radacina… cele 2 „petale” nu sunt frunze ci bobul care s-a desfacut.

Au un usor miros de seminte prajite si gustul asemanator semintelor de lapte (cele crude/neuscate din timpul verii). Gustul dispare usor pe masura ce cresc, dar nu este inlocuit cu cel de iarba. Eu fac in cantitati mici pt ca ar trebui congelati ca sa stagneze cresterea. Ii puteti adauga la orice mancare cruda sau gatita, doar ca pe foc isi pierd din nutrienti. Dupa cateva zile de germinat se va desprinde o pojghita semi-transparenta de pe boabe, care poate fi consumata dar va „scapa” din borcan cand clatiti boabele. Puteti consuma din germeni cate putin in fiecare zi, pe parcurs ce cresc. 


Responses

  1. Buna, felicitari pentru blog! Te rog sa imi spui, pentru ca nu sunt sigura ca am inteles din text (am mai citit si alte metode de obtinere a germenilor): In borcanul cu seminte se pune tot timpul si apa? Sau doar prima oara, si apoi se pastreaza in borcan, doar umezite.

  2. Doar cand se lasa la inmuiat stau in apa. Dupa fiecare clatire se scurge apa.

  3. Merci pentru raspuns!

  4. Super fain! Felicitari pentru blog! Am gasit multe lucruri interesante pe blogul tau si, desi eu sunt ovo-lacto-vegetariana, dupa ce ti-am vazut si citit multe din retete, as putea deveni repede si vegan… Doar ca dintotdeauna mi s-a parut a fi si ceva mai costisitor…
    Multumesc mult pentru „reteta” germenilor. De mult vreau sa-i incerc, insa nu am cautat niciodata mai serios pe net. Acum, semintele mele asteapta deja sa se umfle, in prima lor apa.🙂
    O seara faina iti doresc si… mi-ar placea, daca este ok, sa te adaug la mine in lista de bloguri.

  5. Se poate sa mananci si vegan si sanatos numai cu ingrediente locale si de sezon. Si atunci mancarea iese foarte ieftina.

  6. Hai noroc poti sa-mi spui si mie de unde ai cumparat seminte de floarea-soarelui ? trimite un mail daca esti dragut la de_n0th1ng@yahoo.com

  7. Gasesti la Carrefour, au la pungi de 1 kg seminte crude decorticate. Daca nu, intreaba la plafar sau in piata pe la tarani.

  8. Buna! Am incercat si eu sa pun si dupa cateva zile nu au culoarea asta roz rosiatica, ci mai degraba incepe sa se usuce firicelul si au un gust iute, chiar se innegreste. Unde gresesc? am urmat toti pasii

  9. opareste vasul sau saculetul inainte

  10. eu sunt carnivora la greu..insa imi place tot ce tine de acest stil.. incerc sa mananc si sanatos. As dori sa fac si eu germeni dina cestia..sper sa reusesc;)
    PS: vali..nu cred ca stilul vegan este ff ieftin..din contra..mie una mi se pare cel mai scump;)) m-am dus sa cumpar si eu caju si m-am crucit de cat am dat pe un kilogram. pe care il mananci imediat….si exemplele continua…migdalele, nucile braziliene, alunele de padure,etc.. toate sunt incredibil de scumpe!…asadar numai ieftin nu e vegan style!

  11. caju nu e crud.
    poti face sa fie ieftin sau scump daca te arunci la prea multe alimente exotice. susan, floarea-soarelui, cocos, avocado, nuci romanesti si migdale de la tohani sunt foarte accesibile. de exemplu 200 gr de susan macinat cu sare si suc de lamaie + 1 castravete ai o masa suficienta pentru o persoana si costa 5 lei
    dintre toate dietele considerate a fi sanatoase, cea raw este cea mai ieftina. cand am spus asta nu am comparat cu ce obisnuieste sa manance romanul (paine cu margarina, parizer, cartofi, bulion, covrigi) ci am comparat cu dietele recomandate de „nutritionisti”

  12. Am o intrebare: Acesti germeni de 7 zile ii consumati cu tot cu semintele din care a crescut planta?
    La grau, de ex. nu se mai consuma dupa ce a crescut plantuta (dupa 4-5 zile) pentru ca samanta intra in putrefactie si nu mai sunt sanatosi. Deci daca vrei sa faci sprouts din grau trebuie consumata doar planata verde din care se face suc (nu se consuma planta pt ca fibroasa), da nu prea stiu cum e cu floarea soarelui si alte plante cu bobul mare (fasole, naut etc).

    Multumesc!

  13. la plantele monocotiledonate (cum sunt cerealele) samanta ramane sub pamant si ies din ea frunzele. La plantele dicotiledonate (floarea soarelui, fasolea mung, exceptand fasolea obisnuita) cotiledoanele sunt fotosensibile si ies la suprafata ca prime frunze. nu au aceleasi caracteristici ca frunzele dar pot fi consumate fara probleme

  14. 200 gr de susan macinat cu sare si suc de lamaie + 1 castravete

    Susanul acela cu sare si lamaie se face o pasta? Castravetele se adauga si el in pasta sau era separat in meniu?

  15. EU II IUBESC TARE TARE!!!


Lasă un răspuns

Categorii

