Postat de: Muna | Martie 26, 2010

„Iubirea neconditionata”

Eu sunt de acord cu „iubirea” dar „iubirea neconditionata” ar putea capata alte sensuri pe care nu cred ca si le doreste toata lumea.
Sa dau cateva exemple:
– sa-l iubesti neconditionat pe teroristul care s-a sinucis in gara cu o bomba de gat si a mai luat cu el inca 10 vieti. sa fim cu totii fericiti.
– sa-l iubesti neconditionat pe criminalul care ti-a ucis tatal pt a-i fura servieta si pantofii. sa fim cu totii fericiti. fara sa ne prefacem. chiar trebuie sa fim friciti. asta inseamna iubire neconditionata.
– sa-l iubesti neconditionat pe cersetorul care ti-a violat fiica. fii fericit si du-i mancare + tigari la puscarie.

Nu spun ca nu exista spiritualitate. Doar ca eu nu simt acea „iubire neconditionata”. Stiu insa ca trebuie sa ma straduiesc sa accept pe fiecare asa cum e (sa am rabdare ca-si „va rezolva el puzle-ul” daca va vrea si cand va vrea) si sa am grija in ce fel ma las influentata.

Nu toata lumea isi doreste in viata „iubirea neconditionata”.. si nu toata lumea ii da aceeasi semnificatie. Unii isi doresc sa fie sclavi, altii sa fie teroristi, altii voluntari in binele umanitatii etc etc. Secretul este sa fii fericit cu ceea ce faci… indiferent ce faci. Cand ai dubii inseamna ca nu ai ales calea ce ti se potriveste in acel moment.

Si de la o vreme e destul de greu sa fii fericit. Cu cat afli mai multe despre lumea ce te inconjoara cu atat e mai greu. Chiar in momentul asta mii de oameni mor… in fiecare secunda… poate ca in chinuri… si altii plang… sufera… copii care n-au ce manca… e destul de greu sa fii fericit chiar stiind ca in lume se intampla lucruri rele in timp ce tu razi in hohote. Mergi intr-o padure si te bucuri de verdeata si de aerul curat… ciripit de pasarele. Esti fericit… relaxat. Dar nu te gandesti ca in momentul ala sub picioarele tale cateva sute de gaze moarte sunt descompuse de bacterii. Chiar in acel moment o pasarica este vanata de un pasaroi mai mare si e sfasiata de vie.. cativa metri mai incolo o vulpe a ucis un iepuras.. si blana alba i se umple de sange in timp ce piere incremenit sub dintii fiarei. Nu poti trece peste toate astea avand inca zambetul pe buze decat daca esti un mare egoist. Hai sa nu ne mai mintim ca suntem iubareti neconditionati pt ca suntem doar niste egoisti care vor sa fie fericiti cu orice pret. Eu recunosc. Sunt o mare egoista. Si vreau sa fiu fericita.


Responses

  1. Iubirea necondionata as putea sa zic ca exista DOAR INTRE 2 persoane care se iubesc .. SI .. atat timp cand este respect reciproc intre cele 2 persoane .. si cam atat ..

    Restul poate intr-o alta lume paralela ..

  2. imi place cum ai scris. vom avea iubire neconditionata atunci cand iubirea va fi mai importanta decat viata. pentru isus a fost..

  3. On the other hand… House sustine ca nu exista.😛

  4. […] care s-a sinucis in gara cu o bomba de gat si a mai luat cu el inca 10 vieti. sa fim cu totii […]…citeste intreg articolul Tags: Raw Testimonials Retete culinare, retete noi, Retete usoare, delicioase, gatit […]

  5. @Ciulianu:

    …Pentru trei zile. Ha…

  6. Era cianlu, off. N-am citit bine numele, scuze.😀

  7. iubirea neconditionata exista…macar o singura persoana din lumea asta trebuie sa o simta…si daca nu o face nu e nimic,pentru ca pana la urma umanitatea alearga spre evolutie,spre fericire,iar lucrul asta poate fi atins[ai spus-o chiar tu]prin iubire neconditionata.nu iubesti neconditionat?ce coincidenta.nici eu,dar asta nu ne opreste sa o dorim si sa incercam sa o atingem.

  8. ce este iubirea neconditionata? eu am incercat sa demonstrez ca nu exista o manifestare absolut altruista desi noua ne place sa credem ca este acolo sus undeva si trebuie s-o atingem.

    oricum ai privi evolutia tot la egoism ajungi. fiecare celula din corpul tau se zbate sa traiasca si respinge corpuri straine ca sa-i fie ei bine.

    gandeste-te ca fiecare celula din corpurile ce te inconjoara fac acelasi lucru. daca n-ar face asta n-ai mai fi tu, acum. aici.

  9. desi nu m-ai convins,si nici nu o vei face vreodata[nu e vina ta..pur si simplu sunt foarte incapatanat],sa admitem prin absurd ca am acceptat ideea egoismului universal…asta inseamna ca odata ce am realizat lucrul asta trebuie sa devin un nemernic fara scrupule,interesat doar de propria supravietuire?Daca noi toti intr-adevar facem bine,asteptand[macar undeva,in subconstient]o rasplata,inseamna ca trebuie sa ne oprim din al face?Din egoism sau din altruism,binele exista si este realizat de o persoana sau alta non-stop.Din egoism sau din altruism binele TREBUIE sa exista,intrucat fara el totul ar fii anarhie si haos,iar umanitatea ar disparea.Din egoism sau din altruism eu aleg sa fac bine,indiferent de ce gandeste sub-constientul meu,intrucat am inima impacata[asadar,da,imi fac si mie un bine..spiritual]ca saramana persoana ajutata nu mai sufera.Prefer sa ajut,indiferent de motiv.

  10. [mai sus e post-ul meu…,,teo” e din default si am uitat sa-l schimb]

  11. Nu spun eu ca TREBUIE sa fii „bun” sau „rau”. Fiecare decide ceea ce vrea sa fie. Dar cei care se cred semi-zei in bunatate ar trebui sa se mai gandeasca inainte de a se lauda cu faptele lor „altruiste”.
    Nu trebuie sa devii „un nemernic fara scrupule” ci doar sa recunosti ca propria ta existenta produce suferinta pe o parte si bucurie pe alta. Nu esti perfect si nu vei fi. Traiesti asa cum crezi tu ca e „bine” pt tine si cei care te fac sa te simti fericit/special. Este cu totul o alta abordare fata de „eu sunt iubire.. peste tot in jurul meu doar iubire si floricele roz”

  12. Tocmai fiindca e democratie ne exprimam cu totii opiniile:P,dar oricum ai dreptate.Si tu,si Vali.Tot ce am vrut sa spun e ca laudarosi sau nu,egoisti sau altruisti,e bine sa ajutam ^_^.Punct.


Lasă un răspuns

Categorii

