Publicat de: Muna | ianuarie 4, 2009

Turte din susan

Turte din susan

Ingrediente: 7 lg. susan, 3 lg. seminte de floarea-soarelui, 2 lg. alune de padure, 2 lg. alune de pamant, 5 lg. stafide, 3 lg. fulgi de ovaz. (lg = linguri) Se folosesc seminte/alune neprajite.

Mod de preparare: In afara de susan, fulgii de ovaz si semintele de floarea-soarelui celelalte ingrediente se rasnesc. Stafidele se rasnesc separat si se incorporeaza in ingredientele uscate, amestecate bine. Se framanta cu mainile pana se obtine un aluat cleios/sfaramicios care se strange in maini si se modeleaza dupa preferinte. Eu am impartit compozitia in 2 si din fiecare am format cate un sul din care am taiat felii. Feliile le-am lasat peste noapte la uscat.. pe o sita. Nu este obligatoriu sa le lasati la uscat.. dar eu le-am vrut putin mai tari.


Răspunsuri

  1. INTERESANT! Am s-o incerc doar ca voi mai adauga putina miere 🙂

  2. S-ar putea sa iasa prea dulce… oricum depinde si de gusturile fiecaruia… dar astept sa-mi spui cum ti-a iesit.
    Veganii, daca vor, pot adauga sirop de artar sau nectar de agave in loc de miere. Eu inca n-am reusit sa-l gasesc pe cel de agave la noi.

  3. Eu am gasit sirop de agave, sa stii. E f bun. Vezi ca am o prezentare pe blogul meu, la categoria „produse pt vegani”. Daca zici ca e prea dulce atunci nu pun miere.

  4. alunele de pamant ati folosit din acelea in coaja prajite? vreau si eu sa stiu de unde pot sa cumpar alune de pamant in coaja neprajite. multumesc.

  5. nu folosesc seminte/alune/nuci prajite.
    gasiti la carrefour in coaja si neprajite

  6. Stie cineva cum se face susanul acela numai cu semintze de floarea soarelui si zahar, cel pe care-l vindeau tzigancile pe linga acadele, acum un car de ani!??? Imi placea la nebunie! Deci e vorba numai de seminte de floarea soarelui, legate (probabil) cu un sirop gros de zahar caramelizat, se intind apoi si se lasa sa se inchege bine, si se taia in romburi sau in dreptunghiuri!
    Multumesc anticipat!

  7. Aveau si seminte de susan. Cred ca topesti zaharul la bain-marie si il torni peste seminte. Dar nu recomand varianta cu zahar.

  8. Ziua buna, Vali! Spune-mi, te rog, ce fel de susan folosesti. Pentru toate marcile pe care le-am incercat, susanul este relativ amar. Adica… amar intr-adevar. Multam!

  9. pai asa este susanul. are o tenta amaruie. cand il combini cu alte alimente nu se simte

  10. 🙂 Te felicit pentru blog-ul tau frumos si util. As vrea sa pun ceva link-uri dinspre blogul meu catre al tau. Ce parere ai? Multumesc frumos, Andreea

  11. tzzz erai under cover huh? 😀

  12. Under cover?

  13. ai nelamuriri? :d

  14. tardiv, tardiv… m-am clarificat de, hat… ore bune de-acum :-)))

  15. Cred ca ar fi bune cu seminte prajite. Cum sunt mare iubitoare de astfel de bunatati, am sa te anunt cand l-am pregatit. 😉 Blogroll se cheama :).

  16. Sigur ar fi bune prajite… dar crude ar fi si bune si sanatoase :d

  17. […] turte cu susan […]

  18. […] Nu stiu cum am ajuns pe un site cu retete vegetariene. […]


Lasă un comentariu

Categorii