Publicat de: Muna | iunie 10, 2010

Hrana vegetariana pt catei???

Mai jos este un fragment dintr-o conversatie in care s-a discutat despre cat de altruisti sunt unii in comparatie cu altii. Cel caruia ii era adresat mesajul reprosa celorlalti vegetarieni ca sunt indiferenti la suferinta si ii condamna comparandu-i cu propriile actiuni. Se lauda ca el salveaza gargarite de pe trotuar si ca ajuta cateii.

Ce am spus eu..

Tu ai decis sa lupti pt gargarite iar eu am decis sa lupt pt drepturile acarienilor. Sunt eu mai buna decat tine sau tu mai bun decat mine? Amandoi luptam pt o specie in defavoarea altei specii. Pana la urma este doar un conflict de interese. Interesul meu si al tau. Pt ca eu ma simt bine salvand acarieni iar tu.. gargarite. Ti-am dat un exemplu simplu ca sa intelegi in ce pozitie te afli. In nici un caz nu te afli in pozitia aparatorului drepturilor tuturor animalelor.. asa cum pretinzi tu ca esti.

Ar trebui sa stii ca libertate inseamna dreptul de a alege iar catelul nu este lasat sa aleaga nici atunci cand este educat sa creada ca viata inseamna lesa (supunere) si nici atunci cand este hranit vegetarian ca stapanul lui sa aiba constiinta „curata”.

Defapt toate actiunile noastre ca vegetarieni sunt in primul rand pt noi. Ca sa avem noi constiinta curata. Nu spun ca nu ar trebui sa mai facem nimic. Dar hai sa nu mai pretindem ca facem din altruism pt ca nu-i asa. Facem absolut totul pt confortul nostru psihic.

Ce a raspuns el…

Vad ca nu ai inteles pilda mea cu parazitii..si vad ca unflii lucrurile in mod inimaginabil: cine a zis ca trebuie ucisi topti carnivorii.. .?Am spus DOAR referindu ma la cei de pe insulele Feroje,si acolo DOAR in ultima instanta.
CE FRUMOS ar fi ca oamenii sa se comporte ca niste animale adica:sa se hrneasca conform firii sa nu ucida!Fiecare animal se hraneste conform firii.Cred ca din intentie ai lovit atat de dur in animale…Eu in  locul moderatorilor nu ti as aproba ce ai scris despre ele este totusi un loc vegan si veganii nu sunt specisisti.
„faptul ca noi avem constiinta nu suntem supusi acelorasi conditionari animalice”inca o jignire:cel mai grav este ca omul nu recunoaste faptul ca animalele AU CONSTIINTA RATIONEAZA GANDESC,binenteles doar:elementar sau peste elementar in functie de caz.Sentimentele sunt le fel de dezvoltate ca la omul bun,si capacitatile extrasenzoriale sunt mai dezvoltate ca la om,iar la om:constiinta domina sentimentele la fel dezvoltate,si capacitatile extrasenzoriale elementare sau peste elementare.Nu mai trec la explicatii doar daca soarta rea ma face sa fac acest lucru anume de a axplica faptul ca animalele nu sunt fiinte pur instinctuale si ca au si constiinta,diferent a dintere instinct si constiinta:instinct ul ceva mecanic care a ramas acelasi de mii de ani,constiinta cand rationeaza si face diferenta simplus fapt de fiecare zi:un caine isi stie numele ,numele e dat nou nu sa nascut cu el ca si cu instinctul.DE la ideea gresita ca animalele sunt „doar”fiinte instinctuale SE SCUZA INSASI CARNIVORII savarsind faptele lor zi de zi.Asfel de invataturi patriarhale sunt raspandite chiar pe lume si nu sunt binevenite pe un forum vegan.
Spui ca eu am inceput totul dar binenteles voi…”nu „ati facut „nimic”fie cum vreti voi ca si asa nu va pot convinge ca ati gresit.Eu am gresit ca am pus prea mult patos in vorba si lumea mecanizata de azi nu intelege acest lucru si apar interpretarile gresite.Sunt curios cat va tine OT-vismul asta,ca tare as vrea sa discutam despre altceva,dar cred ca am sa incerc sa tac indiferent ce spui ca asa nu ajungem nicaieri.Am trimis un articol pe ecosapinens- eu sunt „de vina”ca nu discutam despre cele scrie acolo,am intrat aici pe topic sa discutam,defapt sa propun sa vina svr si la cluj,tot eu”sunt de vina”ca dintr o banala propunere sa ales discutia asta fara sfarsit,ca ma costa si timpul acordat temei -time is mony-dar ori cum daca nu eu dar animalele merita sa fac dreptate.
„tu esti de vina”,”dedicati viata pentru gargarite”nu e nimic rau in asta dar nu numai ele sunt pe planeta plus tonul plin de ura,”tu esti de vina pentru tot ce ai creat”,”esti plin de contradictii” ,acum ca vreau sa execut toti carnivorii.. ma da mare fantezie aveti..sunt curios ce alte „dragalasenii” voi mai auzi…si toate astea PENTRU O VORBA aruncata!

Urmeaza comentariul unui amic ce nu s-a putut abtine.

insistind asupra „drepturilor animalelor” dovedesti ca nu intelegi semnificatia termenului „drepturi”. atita timp cit animalele nu pot face „contracte”, este evident ca nu au nici un fel de „drept”. alternativa acestui mod de gindire ar fi sa personalizam animalele, si pentru a fi consistenti, acelasi lucru ar trebui sa-l facem si cu plantele, eventual si cu mineralele – la urma urmei nu e tot „speciism” sa consideri ca un cristal n-are constiinta ?

drepturile nu survin din simplul fapt ca ai CONSTIINTA, ci din faptul ca ai RATIUNE si ca atare poti face ABSTRACTIZARI (verbale sau scrise). cum un animal nu JUDECA, nu are cum sa pretinda o JUDECATA, si nu se aplica criteriile umane de JUSTITIE. animalele au sentimente, da (de fapt sentimentele chiar asta sint: partea animalica din om) dar facultatea ratiunii face monopolul omului, deocamdata.

singurele drepturi pe care le ai sint cele pe care le PRETINZI. prin simplul fapt ca un animal nu rationeaza abstract, nu are cum sa FORMULEZE nici un fel de pretentie. cauta sa-ti bagi bine acest principiu in cap, pentru ca e valabil in orice curte de justitie, si daca o sa ajungi vreodata intr-una, asta se va astepta de la tine; nu-ti va acorda nimeni drepturi „cadou” – ar fi NEDREPT sa faca asta.

cit priveste moralitatea pretinsa a demersului tau, ea poate impresiona cel mult un intelect de cinci ani. atita timp cit te isterizezi pentru animalele masacrate de oameni, nu vad de ce nu te-ai isteriza si pentru faptul ca se masacreaza intre ele. faptul ca animalele mor pentru a servi altor animale, este o LEGE a naturii – iar atunci cind sclifoselile^H^H^H^H^H moralitatea noastra intra in conflict cu universul, nu universul e cel care trebuie sa-si revizuiasca atitudinea.

singura motivatie pentru a nu participa la acest ciclu natural, este indezirabilitatea abordarii unei atitudini de bestie DE CATRE NOI, OAMENII. prin urmare, nu „saracu animal” e in centrul problemei, ci degradarea umana la care ne supunem singuri atunci cind ne comportam ca niste javre. cine renunta la alimentatia idioata din motive de mila, realizeaza o actiune corecta din motive gresite – un lucru extrem de periculos.


Răspunsuri

  1. Oare sa fie bhairava amicul? 🙂

  2. unicul si inconfundabilul :))

  3. Ok deci…m ai expus.
    Sa o luam asa:fascistul crestin care ma ataca si spune ca animalele nu au drepturi ca nu fac contracte a uitat ceva:nici omul nu are capacitati si simturi dezvoltate ca al animalelor si:INTERESANT CA LUPTA pentru drepturi…
    Cine zice ca animale „nu” au constiint este un om foarte nestiutor,intunecat in prostiile religiei.E drept:nu au costiinta dezvoltata dar au constiinta:elementara sau peste elementara.

    Vali:faptul ca tu expui ce spune ei nu faci altceva decat SA FACI DE RUSINE VEGANISMUL.Asa cum am sa te fac eu de rusine de data asta in fata lumii,si nu in ultimul rand peste hotare.nu spun unde dar o fac.

    RUSINE RUSINE RUSINE SA VA FIE FALSI VEGANI!!!!

  4. Si inca ceva:animalul”nu judeca”HA HA HA!!!BAAAII CRESTIN PROST!!!Dar:cand face diferenta cainele Rex de cainele Ursu…si cand face diferenta intre omul care il creste si strain NU ESTE JUDECATA???MAI IMBECILULE NU AI JUDECATA TU ITI LIPSESTE CREIERUL CA AI O IMITATIE DE CREIER AMESTECAT CU IMBECILITATIE RELIGIEI!!!

  5. SI OAMENII REDUSI MINTALI CARE NICI NU POT VORBI SI ANIMALELE AU MAI MULTA MINTE CA EI:FAC CONTRACTE?????SI TOTUSI AU DREPTURI!!!ATUNCI SI:ANIMALELE AU DREPTURI!!!!

    MAI:NU INTELEG DE CE NU VA APUCATI SA TAIATI PORCUL DE CARCIUN..MIELUL DE PASTI..CA SUNTETI INTR O OALA CU EI!!!

  6. SI SE ZICE CAINE NU JAVRA MAI OPINCAR PADUCHIOS FASCIST!!!!SAU E UN CUVANT MAI NOU?

    SI ACUM CE AI SA FACI?VI LA MINE ACASA?SA TE RAZBUNI?TE ASTEPT CU CUTITUL SAU CU SECUREA -CARE VREI?Vezi ca sa votat legea de autoaparare !TE CASTREZ SA NU AI URMASI ASA FARA MINTE CA TINE!VEDEA VAS PE VOI IN SIBERIA LA OCNA!CRESTINI NENOROCITI CU CURVELE VOASTRE DE DOGME!!!NU VA ZIC SA VA STERGETI FUNDUL CU ELE CA..ATI MURDARI RAHATUL!!!

  7. Ciudat:vad pe acest blog linkuri care sprijina drepturile animalelor,in schimb autoarea acestui articol si mai ales amicul ei face niste afirmatii,total…lipsite de realitate…Atunci ma intreb:e vegan acest blog sau omnivor….

    „Draga”domnule amic:am impresia esti venit din..Koreea de Nord…ai mancat toate animalele incat nu ai putut sa le cunosti facand acele afirmatii despre ele…GRAV…FOARTE GRAV..In mod sigur e simti rau cand ai ura pe animale si le dispretuiesti negandu le ratiunea.Iti recomand sa cauti un psiholog bun.

  8. Asa deci…comentariile mele sunt sterse….

    Ei bine cu mine ti ai facut de lucru de data asta.Deja ti am facut reclama pe fb si lumea este foarte revoltata de afirmatiile tale si ale amicului din articol.

    Asa ca:si eu am dou bloguri unde voi cita spre dezbatere ineptiile amicului tau si comportamentul tau plin de ura si sadism.
    Esti posedata de reptilieni ca si amicul tau.Planeta e condusa de ei si tu degeaba te alimentez vegan daca sufletu e vandut reptilianului mason.Bunul extraterestru Arian Vegan sa va deschida sufletul!Asta va fi dupa posibilitati dupa 2012.
    Pana atunci o lectura:

    http://animalutze.forumer.ro/forum-f1/profilul-psihologic-al-oamenilor-care-nu-suporta-cainii-sau-alte-animale-t44.htm

  9. Hopa..au aparut comentariile..eii calculatorul asta.

  10. Mai..”amice”,esti prost ! In general,eu nu intru in astfel de polemici,deoarece fiecare are felul lui de a gandi.Dar acest „amic” ce nu-si da numele e un tampit! Cum poti spune ca animalele nu judeca ?? Ba judeca si inca mai bine decat acest individ…Animalele au mai multa ratiune decat multi oameni, de multe ori au in plus si acel al 6 lea simt care le fac superioare noua. De fapt,in afara unor cuvinte pompoase si umflate,nu prea am inteles mare lucru din ceea ce a vrut sa spuna acest individ…..A vorbit…vorbe fara sens. Nene,zi ceva concret.Ai experiente in ceea ce priveste convietuirea cu animalele ?Daca nu,atunci ai face mai bine sa taci!!!!Dupa ce am auzit cum „gandeste”acest individ,(si din pacate ,multi ca el),ma consider cea mai norocoasa fiinta de pe planeta ca pot avea un prieten adevarat ,cum e cainele meu !!!!!!!Nu trebuie sa uitam ca noi am domesticit aceste animale minunate tocmai pt. ca sunt cei mai buni prieteni pe care ii poate avea un OM. Dar,pt.a merita aceasta prietenie,trebuie sa fii OM. Cu mandrie spun,ca amicul meu cainele sta in casa cu mine si putin imi pasa ce spun cretinii,ca doarme cu mine in pat fiind mai curat decat multi oameni,ca mananca ce mananc eu,poate chiar mai bine si ca e un membru al familiei cu drepturi depline. Prefer sa hranesc si sa ingrijesc un caine decat un copil care,in viitor poate o sa ma omoare pt.un pumn de monede,in timp ce un caine isi va da viata sa ma apere fara sa stea pe ganduri……….

  11. Cand acceppti moartea altor animale (ma refer la cele din conserva pt caini) doar pt propria satisfactie de a avea langa tine un suflet ce NU TE JUDECA cum fac oamenii, si te accepta asa cum esti, nu te face mai bun decat ceilalti. Asta nu intelegeam nici eu pe vremea cand imi umpleam casa de animale. Atata timp cat nu constientizezi ca orice fiinta are dreptul de a alege (si de a suporta consecintele) nu vei vedea nici ca cea mai buna soarta a unui catel este pe strada, unde ESTE LIBER SA FACA CE VREA (chiar si sa atace un om daca asa ii spune instinctul). Doar asa poti respecta un catel cu adevarat… recunoscandu-i drepturile.
    Cand vii si il pui in lesa, il hranesti cu nuci pt proteine si ii stabilesti programul de iesit la caca nu faci decat sa-i desconsideri capacitatea de a se descurca singur, il faci sclavul tau pt propria placere.


Lasă un comentariu

Categorii